Σάββατο 12 Αυγούστου 2017

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ: Ένα Ανοιχτό Ζήτημα

. . .    χάρη στην συνεπή και ακατάβλητη δράση του
Πανελλήνιου Σωματείου Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Αερολιμένων “ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ”.

Συνάντηση με τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.).
Η σχετική ανάρτηση:

ΘΕΤΙΚΟΣ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ Υ.Π.Α
ΓΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΟΡΥΒΟΥ 
ΣΤΗΝ ΑΡΤΕΜΙΔΑ 

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 4 Αυγούστου συνάντηση εκπροσώπων του σωματείου μας με τον διοικητή της ΥΠΑ και κλιμάκιο ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

Κατά την διάρκεια των 3 ωρών της συνάντησης αναλύθηκε διεξοδικά η διαδικασία Τango, η οποία, σύμφωνα με καταγγελία που καταθέσαμε στην ΥΠΑ και το αρμόδιο υπουργείο, ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ απο τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα ο κεντρικός οικιστικός ιστός της Αρτέμιδας, και όχι μόνο, να υφίσταται αφόρητη ηχορύπανση και ατμοσφαιρική ρύπανση με μεγέθη χαρακτηρισμένα επικίνδυνα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. 



Παράλληλα



όπως έχουμε ήδη επισημάνει και στη Δημοτική Αρχή, σε περίπτωση ατυχήματος (φυσικά από όλους μας απευκταία) θα κινδυνεύσουν οι πολίτες της Αρτέμιδας και το κυριότερο τα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, καθώς το ίχνος πτήσης κατά την απογείωση από τον Ανατολικό διάδρομοόταν ΔΕΝ τηρείται η διαδικασία Τango, διέρχεται AKΡΙΒΩΣ επάνω από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης

Να θυμίσουμε εδώ ότι η διαδικασία Tango ορίζει: '' ευθεία πορεία συνεχούς ανόδου και στροφή ΟΧΙ ΠΡΙΝ ΤΑ 12 ναυτικά μίλια από το ραδιοβοήθημα SPA ( αρχή διαδρόμου 03R ) '', ;ότι η διαδικασία αυτή έχει εγκριθεί απο τον Διεθνή Οργανισμό ICAO, είναι σε ισχύ εδώ και 5 χρόνια, προβλέπεται να εφαρμόζεται, είναι SID, περιέχεται δε και στα εγχειρίδια πτήσης. Είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της τότε Δημοτικής αρχής, με κλιμάκιο πιλότων της Ολυμπιακής και της Αegean που ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΑΝ το Δήμο, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ το μέγεθος της όχλησης και της επικινδυνότητας. Κατά τη διάρκεια των εργασιών-μελετών, μέλη του Δ.Σ. του σωματείου μας και πολίτες από διάφορες περιοχές παρακολούθησαν την πειραματική εφαρμογή και συμμετείχαν στις συναντήσεις, προκειμένου να καταθέσουν την εμπειρία τους αλλά και να ενημερωθούν ενδελεχώς για τα νέα δεδομέναΔυστυχώς, επειδή η συγκεκριμένη διαδικασία ΔΕΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙ σε κάποιες περιπτώσεις, χρόνο και χρήμα στους χρήστες του αεροδρομίου, ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙόπως συνομολογήθηκε και στην συνάντηση. Παράλληλα η αλλαγή της Δημοτικής Αρχής πριν 3 χρόνια, απομάκρυνε από το Δήμο τα άτομα που είχαν την σχετική εμπειρία και έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους άμεσα εμπλεκόμενους και ''ωφελημένους'' να καταργήσουν ό,τι με τόσο κόπο είχε κατακτηθεί... 

Οι πολίτες της Αρτέμιδας και το Σωματείο μας αγωνιούν για το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και το μέλλον της πόλης. ΔΕΝ ΑΝΑΛΩΝΟΝΤΑΙ ΕΠ’ ΟΥΔΕΝΙ σε στείρες πολιτικές αντιπαραθέσεις και πολύ περισσότερο ΔΕΝ μάχονται την ΥΓΙΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Ο στόχος για εμάς είναι ξεκάθαρος : η αρμονική συνύπαρξη με το αεροδρόμιο, στη βάση όμως του ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΥ και της πιστής εφαρμογής των διεθνώς και κατά περίπτωση θεσπισμένων κανονισμών-οδηγιών και περιορισμών

Χαιρετίζουμε λοιπόν την σχετική δράση-πρωτοβουλία του διοικητού της Υ.Π.Α. κου Κ. Λιτζεράκου ο οποίος, συνδυάζοντας την ευαισθησία προς τους θιγόμενους πολίτες και το περιβάλλον με την άριστη τεχνοκρατική εμπειρία του ιδιαίτερα δε την εκδηλωθείσα υψηλού επιπέδου συνειδητοποιημένη υπευθυνότητα του αξιώματος το οποίο κατέχει, απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο ότι, όταν η απρόσωπη κρατική υπηρεσία αποβάλλει τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ με τους πολίτες τότε ''ΝΑΙ'', μπορούν να συμβούν όλα αυτά που έμοιαζαν δύσκολα, απίθανα... . 

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε επιστημονικός συνεργάτης του σωματείου μας να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με στελέχη της ΥΠΑ για την διασταύρωση στοιχείων όλων των πτήσεων και τον εντοπισμό τυχόν παραβάσεων θεσπισμένων διαδικασιών όσον αφορά τη μείωση θορύβου (παρακολούθηση επιπέδων ηχητικής όχλησης, τήρηση προβλεπόμενου ίχνους πτήσεων διαδικασίας Τango ) όπως καταγράφονται στα πιστοποιημένα μηχανήματα μας, ώστε να εντοπίζονται οι παραβάτες και να γίνονται οι σχετικές συστάσεις προς συμμόρφωση, κάτι που ισχύει σε ΟΛΑ τα αεροδρόμια, όπου επιπροσθέτως, μετά τις συστάσεις, επιβάλλονται και δυσβάστακτα χρηματικά πρόστιμα στις εταιρείες, όπως ευελπιστούμε μετά την ορθή ενσωμάτωση της σχετικής Ευρωπαϊκής  οδηγίας να συμβεί ΚΑΙ στη χώρα μας. Παράλληλα συνεχίζουμε τον αγώνα για τον καθορισμό ορίων θορύβου ώστε να καταστεί δυνατός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων. Επιτέλους λοιπόν για πρώτη φορά στην πατρίδα μας ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ο στόχος του Ευρωπαϊκού  κοινοβουλίου για ΜΕΙΩΣΗ των αρνητικών επιπτώσεων από την λειτουργία των αεροδρομίων και ο στόχος της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης UECNA που αγωνίζεται για την ενεργή συμμετοχή-συνεργασία των θιγόμενων πολιτών με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ευχαριστούμε κε Διοικητά που, μέσα στις άπειρες, δύσκολες υποχρεώσεις σας, διαθέσατε τόσες ώρες και καταβάλατε επιπλέον κόπο ώστε να ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ αυτό που όλοι έως σήμερα πάλεψαν να μας πείσουν ότι ήταν ακατόρθωτο.....την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΑΣ! την οποία εμείς –μάταια – προσδοκούσαμε και θεωρούσαμε αυτονόητη από την καθ' ύλην αρμόδια υπηρεσία. Τελικά, αυτό θα επιτευχθεί μετά 16 ολόκληρα χρόνια και ΜΟΝΟ μετά από τη δική σας υπερβατική συμπεριφορά-παρέμβαση

Όσον αφορά το θέμα της θεσμοθέτησης των ορίων αεροπορικού θορύβου (που αφορά την αξιολόγηση του θορύβου μίας μεμονωμένης πτήσης) όπως προβλέπει η οδηγία 2002/49/ΕΚ και που αποτελούν αντικείμενο της οδηγίας 2002/30, πιστεύουμε ότι άμεσα θα προχωρήσετε στην υλοποίηση αυτή, ως καθ΄ ύλην αρμόδιος φορέας, διότι έτσι θα ολοκληρωθούν τα μέτρα προστασίας που αφορούν το θόρυβο στην περιοχή της Αρτέμιδας

Από τους πολίτες της Αρτέμιδας από καρδιάς ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου